Beginselverklaring Beginselverklaring

De Gereformeerde kerk van Nieuw-Lekkerland binnen de Protestantse Kerk in Nederland, voortgekomen uit de Doleantie, wil een eigentijdse gemeente zijn, gebouwd op het enige fundament dat er ligt, namelijk Jezus Christus en staande in de traditie van Schrift en Belijdenis.
Wij zijn een gemeente, die haar roeping wil vervullen in betrokkenheid bij de Heer der kerk, in betrokkenheid bij elkaar als leden van Zijn gemeente en in betrokkenheid bij Zijn werk in en voor de wereld. Daarbij willen wij elkaar de ruimte geven voor verschillende vormen van geloofsbeleving.
Volgens het nieuwtestamentisch getuigenis streven wij ernaar om in prediking en pastoraat, in toerusting en dienstbetoon, een gemeenschap te zijn waar Gods liefde ervaren wordt en de gaven van de Heilige Geest tot hun recht komen.
Wij willen blijven zoeken naar mogelijkheden om het evangelie te delen met hen, die van de kerk vervreemd zijn geraakt en ons inzetten op het gebied van evangelisatie en missionair werk.
In het perspectief van het Koninkrijk van God en de komst van onze Heer Jezus Christus willen we elkaar voortdurend aanvuren tot  geloof, hoop, liefde en goede werken, tot eer van God de Vader.