Commissie Kerk & Israël Commissie Kerk & Israël

Voor de Protestantse Kerk is de relatie met Israël een essentieel element van de eigen identiteit en belijden. Met de naam Israël wordt bedoeld: het Israël dat wij ontmoeten in de Bijbel en van daaruit in de geschiedenis tot op vandaag. Hier liggen de wortels van ons geloof. Dat is dus meer dan een historische bepaling.
De kerk is ook door de kerkorde geroepen gestalte te geven aan haar onopgeefbare verbondenheid met het volk Israël. Als Christus-belijdende geloofsgemeenschap zoekt zij het gesprek met Israël inzake het verstaan van de Heilige Schrift, in het bijzonder betreffende de komst van het Koninkrijk van God.
De commissie Kerk & Israël zet zich in voor dit werk.

Voor de samenstelling van de commissie en contactgegevens: zie gemeentegids pagina 11 (inloggen verplicht).